10 december
In Balkbrug kwam Siebrand Haagsma met Wietse Elvira van start in de enkelspan paarden klasse L en wist een 2e prijs te behalen met 196,5 punten
In Wierden kwam de familie Ruardy aan start van de minimarathon, bij de jeugd wist Isabella Ruardy met Baukje van de Friese Wouden de 1e prijs te behalen, bij de enkelspan pony’s wist Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova zich als derde te plaatsen voor de finale, in de finale wist ze een 4e prijs te behalen.
26 november
Tijdens de minimarathon in Steenwijkerwold kwamen wederom diverse menners van de burcht van start, bij de jeugd enkelspan wist Isabella Ruardy met Bella de 1e prijs te behalen, bij de enkelspan pony’s wist Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova een 5e prijs te behalen en bij de dubbelspan pony’s wist Nathalie Ruardy met Zorro en Charlie een 2e prijs te behalen, bij de dubbelspan paarden wist Jan Dijk een 2e prijs te behalen.
13 november
In Roden kwam wederom de Familie Ruardy van start, bij de enkelspan jeugd wist Isabella Ruardy met Bella een 1e prijs te behalen, bij de dubbelspan pony’s wist Nathalie Ruardy zich als tweede te plaatsen voor de finale, de finale was goed voor een 2e prijs, bij de enkelspan pony’s wist Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova zich als eerste te plaatsen voor de finale, de finale was goed voor een 2e prijs.

In Oenkerk kwam Jan Dijk van start met zijn dubbelspan en vierspan paarden, met het dubbelspan wist hij zich te plaatsen voor de finale en de 1e prijs te behalen.
12 november
In Denekamp kwamen tijdens de indoor minimarathon een aantal menners uit voor de Burcht, bij de jeugd wist Isabella Ruardy met Baukje van de Friese Wouden een 1e prijs te behalen, bij de enkelspan pony’s wist Femmy Ruardy met Veralinda zich als eerste te plaatsen voor de finale en wist tijdens de finale een 1e prijs te behalen, bij de dubbelspan pony’s wist Nathalie Ruardy met Donald en Zorro zich als tweede te plaatsen voor de finale en wist tijdens de finale  een 2e prijs te behalen.
30 oktober
Tijdens de thuis marathon in het mooie kuinrebos kwamen diverse leden van start en waren de resultaten geweldig. Bij de dubbelspan pony’s wist  Nathalie Ruardy met Donald en Zorro de 1e prijs te behalen en bij de jeugd enkelspan pony’s wist Isabella Ruardy met Bella de 1e prijs te behalen en bij de enkelspan pony’s wisten diverse leden in de prijzen te rijden, de 1e prijs was voor Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova, de 2e prijs was voor Jan Marinussen met Sharif, de 3e prijs was voor Romke Winkel met Royaal de Knip, de 4e plek was voor Brenda Kaptein en de 5e plek was voor Sanne-Mayke Ronda-Dunsbergen. Bij de jeugd onder het zadel pony wist wederom Isabella Ruardy met Tamara de 1e prijs te behalen.
15 oktober
In IJsselmuiden kwamen een aantal menners van de Burcht aan start. Femmy Ruardy wist met Veralinda van Nuova zich als 3e te plaatsen voor de finale, in de finale reden ze een bal wat daarna goed was voor een 5e prijs.
30 september/ 1 oktober
In Vinkega kwamen twee leden van start. Op vrijdag kwam Mandy Bijland van start en deed mee met haar paard Fabio in de klasse L1. Haar eerste proef werd beloond met 199,5 punten en hiermee werd ze knap 3e! De tweede proef werd maar liefst beloond met 217,5 punt en hiermee behaalde ze een 1e prijs! Op zaterdag kwam Britt Ballast van start met haar twee paarden in de klasse L1. De tweede proef werd ze 1e met haar paard Hylke fan ‘e Roordadaam met 201,5 punten. Ook de 2e prijs ging naar Britt maar dan met haar paard Wietse Elvira met 200 punten!!

25 september
In Harich kwam Isabella Ruardy met haar pony Olga aan start in de 80 cm in het tweede parcours waren ze foutloos en was goed voor een 2e prijs in de 80 cm categorie CDE.
24september
In Emmeloord kwam Britt Ballast van start met haar paard Jelle en werd twee keer 1e in het Z1.
15 september
In Tolbert kwam Isabella Ruardy met haar pony Veralinda van Nuova aan start in de 60 cm in het eerste parcours en wist foutloos met een score van 72,5 stijlpunten te behalen en was goed voor een 1e prijs in de categorie ABC en in het tweede parcours 70 cm waren ze wederom foutloos met een score van 75 stijlpunten en was goed voor een 1e prijs in de categorie CDE.
11 september
In Haskerhorne kwam Isabella Ruardy met haar pony Veralinda van Nuova aan start in de 70 cm, in het tweede parcours waren ze foutloos met een 65,5 stijlpunten en was goed voor een 1e prijs in de 70 cm categorie CDE.
4 september
Tijdens het Pieter Stuyvesant concours in Sonnega kwam Isabella Ruardy met haar pony Veralinda van Nuova aan start in de 70 cm categorie C pony, in het eerste parcours waren ze foutloos met 73,5 stijl en was goed voor een 1e prijs en het tweede parcours waren ze wederom foutloos met een stijl van 70 punten en was goed voor een 3e prijs.
In Emmeloord kwam Britt Ballast met haar paarden van start met Dautsen (v. Hette 481) won ze een proef in het M2 en met Jelle (v. Tietse 428) won ze ook een proef in het Z1.
27 augustus
In Ermelo waren de Nederlandse kampioenschappen voor de pony’s. Hier kwam Isabella Ruardy van start met haar pony Veralinda van Nuova in de klasse 70 cm voor C pony’s. Isabella ging goed op weg naar de finish maar helaas op de allerlaatste hindernis nam ze een balk mee. Met als resultaat dat ze knap 8e is geworden!

26 augustus
In Ermelo waren de Nederlandse kampioenschappen voor de paarden. Hierbij kwam Sonja van der Berg van start met haar paard Kind of Special in de klasse 120 cm. Sonja reed een foutloos parcours ze reed beide manches foutloos. Daarna mocht ze starten in de barrage met negen andere combinaties voor de titel. Helaas in de barrage viel de laatste hindernis eraf, met als resultaat een prachtige 5e prijs!

23 augustus
In Ermelo waren de Nederlandse kampioenschappen voor het mennen. In de vaardigheid stond er een technisch parcours gebouwd.
Romke Winkel mocht met zijn enkelspan pony Royaal de Knip van start in de klasse L. Hij reed helaas 2 balletjes onderweg eraf en kreeg een paar tijdfouten.
Ook Femmy Ruardy reed in deze rubriek met Yeadi van de Waddenkust en ook zij reed onderweg 2 balletjes eraf. Femmy deed ook mee met haar enkelspan pony Veralinda van Nuova in de klasse M, helaas namen ze onderweg 2 balletjes mee.
Nathalie Ruardy reed met haar dubbelspan pony’s Roosje en Zorro mee in de klasse M, onderweg had ze helaas 3 balletjes. Ook kwam Nathalie van start in de klasse L met haar dubbelspan pony’s Roosje en Charlie. Hierbij mocht ze het spits afbijten. Ze reed een foutloos parcours en een snelle foutloze barrage. Het bleef heel lang spannend maar de een-na-laatste combinatie reed nog net 0,7 seconden sneller. Met als resultaat dat Nathalie reservekampioen is geworden!

20 augustus
In Bolsward werden de kringkampioenschappen gehouden. Isabella Ruardy kwam van start in het springen met haar twee pony’s. Met Veralinda van Nuova behaalde ze in het eerste parcours 70 cm BCDE-pony’s een tweede prijs. Daarna kwam ze van start met haar pony Bella in het 80 cm CDE-pony’s, beide parcoursen wist ze te winnen met supersnelle tijden op de klok! Hierdoor wist Isabella met haar pony Bella ook kringkampioen te worden in de klasse 80/90 CDE pony’s.
6 augustus
Op het grote concours CH Rijs in Harich kwam Isabella Ruardy met haar pony’s van start, in de rubriek 80 cm, c pony kwam ze van start met haar pony Bella, ze wist hier 2 foutloze rondes neer te zetten met snelle tijden wat goed was voor 2x een 2e prijs.
16 juli
Zaterdagmiddag / avond werd de marathon in Britswerd gehouden. Jan Dijk won de zwaar bezette marathon met zijn vierspan paarden, zeer knap! Bovendien won Simon Marinussen in dezelfde wedstrijd de klasse enkelspan pony met zijn pony Polly.

9 juli
Op zaterdag werd er in Sint Nicolaasga een marathon wedstrijd gehouden. Simon Marinussen deed hier aan mee en won de klasse enkelspan pony’s met zijn pony Polly! In Meppel kwam Isabella Ruardy van start met haar pony Veralinda van Nuova. In het springen 70 cm reed ze in het eerste parcours een foutloos parcours met 74 punten voor stijl, dit was goed genoeg voor een 3e prijs!

2 juli:
Op de Friese Kampioenschappen in Harich kwam Isabella Ruardy van start. Ze ging van start met Veralinda van Nuova in het 70 cm springen voor C pony’s. Ze reed een foutloos basisparcours en mocht dus starten in de barrage. Samen met drie andere combinaties streden ze voor de kampioenstitel. Isabella mocht het spits afbijten, ze reed een foutloze barrage met 77 punten voor stijl. Tot het laatst toe bleef het spannend omdat iedereen foutloos bleef. Maar haar punten waren goed genoeg om Fries Kampioen te worden! En hierdoor wint ze een ticket voor het NK.

25 juni:
In IJsselmuiden werd zaterdag de Fell Pony sportdag gehouden. Een aantal leden deden hier aan mee. In de eerste dressuurproef ging de 1e prijs naar Nathalie Ruardy met Yeadi van de Waddenkust, een 2e prijs was er voor Romke Winkel met Bluewater Pim en de derde prijs ging naar Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova. In de tweede dressuurproef ging de 1e prijs naar Nathalie Ruardy met Yeadi van de Waddenkust. De 2e prijs ging naar Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova en de 3e prijs naar Romke Winkel met Bluewater Pim. De vaardigheid werd gewonnen door Femmy Ruardy met Veralinda van Nuova. Isabella Ruardy reed ook mee ze sprong met Yeadi van de Waddenkust en met Veralinda van Nuova en behaalde met beide een 1e plaats.

22 juni:
De laatste zomercompetitie van de Burcht werd gehouden. Het begon allemaal veelbelovend qua weer. Helaas sloeg dat snel om en was de laatste dag niet op 8 juni maar op 22 juni. Het mocht de pret niet drukken. Want ondanks dat iedereen elkaar alles gunt, hangt er toch een gezonde competatieve sfeer. Van de zijlijn kwamen met regelmaat uitdagingen, aanmoedigingen en gejuich met golven over het terrein dat tot kilometers ver te horen was. Als er iets mis ging volgde een golf van medeleven. En wanner iedereen klaar was, ruimden we met elkaar op en namen enkele nog een drankje. Zo hoort volgens ons deze competitie ook te zijn. Liefde voor de paarden, het gunnen aan elkaar met een flinke dosis strijdlust.  We hadden meerdere rubrieken. In de rubriek onder het zadel pony’s ging de 1e prijs naar Henrieke Tuinstra en de 2e prijs ging naar Tess Bosman. Onder het zadel paarden ging de 1e prijs naar Chantal Hagenvoort, 2e prijs ging naar Patricia bos en de 3e prijs ging naar Inge de Vries. Bij de menners; in de jeugdklasse rubriek ging de 1e prijs naar Isabella Ruardy. Bij de enkelspan pony’s ging de 1e prijs naar Simon Marinussen, 2e prijs naar Femmy Ruardy, 3e prijs naar Jan Marinussen en de 4e prijs ging naar Sanne Douma. Bij de enkelspan paarden ging de 1e prijs naar Jan Dijk, 2e werd Dianne Fraters. In de rubriek dubbelspan pony’s ging de 1e prijs naar Nathalie Ruardy. Bij de dubbelspan paarden ging de 1e prijs naar Jan Dijk. Tot slot hadden we nog een vierspan pony rubriek en hier ging de 1e prijs naar Nathalie Ruardy. We hadden ook nog twee extra prijzen voor de snelste menner en ruiter, de wisselbeker ging dit jaar naar: Simon Marinussen en Chantal Hagenvoort!

18 juni:
Op zaterdag werd concours de Burcht gehouden, in Emmeloord. De menners gingen eerst van start. In de eerste proef behaalde Anoeska de Vries een 1e prijs met 191 punten. De tweede prijs ging naar Jasper Ronda met 190,5 punten. De derde prijs ging naar Jan Marinussen met 183 punten en de vierde prijs ging naar Siebrand Haagsma met 167 punten. In de tweede proef behaalde Jan Marinussen een 1e prijs met 187,5 punten. De tweede prijs ging naar Anoeska de Vries met 186 punten. De derde prijs was voor Jasper Ronda met 185 punten en de vierde prijs ging naar Siebrand Haagsma met 172 punten. De dier-all-in allround prijs ging naar Anoeska de Vries! Daarna gingen we van start met de bixie ruiters, wat deden ze het allemaal goed! In de eerste en tweede proef was er een 1e prijs voor Senna Jongejan, een 2e prijs voor Henrieke Tuinstra en de 3e prijs voor Sifra Veijer. Daarna was het de beurt aan de ruiters. In de eerste proef was er een gedeeltelijke 1e prijs voor Patricia Bos en Britt Ballast beide haalde 198,5 punten. Een 2e prijs ging naar Christa Veijer met 191,5 punten en een 3e prijs naar Inge de Vries met 174 punten. In de tweede proef was er een 1e prijs voor Patricia Bos met 201 punten. De 2e prijs werd gehaald door Britt Ballast met 191 punten. De 3e prijs ging naar Christa Veijer met 172 punten en de 4e prijs ging naar Inge de Vries met 166 punten. De dier-all-in allround prijs ging naar Patricia Bos.
In Diever werd er een marathon wedstrijd gehouden. Een aantal leden van de Burcht deden hier aan mee. In de enkelspan pony rubriek ging de 1e prijs naar Femmy Ruardy met haar pony Veralinda van Nuova. In de vierspan pony rubriek ging de 1e prijs naar Nathalie Ruardy met haar pony’s Roosje, Charlie, Donald en Zorro.
10/11/12 juni:
Britt Ballast kwam vrijdag van start in Harich met haar paard Navtex (v. Harley) tijdens CH Sneek. Ze behaalde een 2e prijs in het 80 cm springen. Ook zondag zat ze in de prijzen en behaalde ze een 3e prijs. Fréderique Evers kwam zaterdag van start met haar C-pony Hunt, in het 0.90 cm heeft ze een 2e prijs gehaald met haar foutloze ronde.

Tijdens de Noordelijke Kampioenschappen in Sonnega kwamen diverse menners van start. Nathalie Ruardy deed mee met haar twee pony’s Roosje en Zorro. In het basisparcours reed ze een bal eraf, maar zette ze wel een snelle tijd op de klok. In de dubbelspan rubriek verdiende ze met haar pony’s de winst in de klasse M, ook in de dubbelspan rubriek klasse L ging ze van start met haar pony’s Charlie en Roosje. Ze reed een foutloos basisparcours en een foutloze barrage in een snelle tijd, ook hier was de winst voor Nathalie. In het enkelspan rubriek klasse L startte Nathalie met Veralinda van Nuova. Ze reden een foutloos basisparcours. In de barrage tikte ze een bal eraf, waardoor ze als vierde eindigde. Anita Kosse deed met haar paard Mooi Weer mee, in het basisparcours reed ze een bal eraf, maar zette wel een nette tijd op de klok, waardoor ze de winst had in de klasse L enkelspan paard.  Femmy Ruardy kwam met haar pony Yeadi van de Waddenkust van start, in het basisparcours reed ze een bal eraf, maar zette een snelle tijd op de klok, waardoor ze als zesde eindigde in de klasse L enkelspan pony’s met haar pony Veralinda van Nuova in de klasse M enkelspan pony’s pakte ze in het basisparcours drie balletjes maar ook een snelle tijd.

We wensen Nathalie, Femmy en Anita in augustus veel succes op het NK.

4 juni:
Tijdens het springconcours in de Wijk kwam Isabella Ruardy van start met haar pony Bella in de klasse 70 cm. Ze reed een nette foutloze parcours en zette een snelle tijd op de klok en hiermee haalde ze een 1e prijs!

28 / 29 mei:
Op het dressuur concours in Emmeloord kwam Britt Ballast van start met haar paarden.  Britt reed voor het eerst met haar paard Wietse Elvira (v. Pier 448) van de familie Haagsma en won de tweede proef met 201 punten! Met Hylke fan ‘e Roordadaam (v. Jehannes 484) werd ze twee keer 2e met 187 en 198 punten.

In Zuidwolde kwam Nathalie Ruardy van start met haar dubbelspan pony’s Roosje en Zorro. Ze reed haar eerste officiële SMW. Op zaterdag reed ze de dressuurproef en scoorde 60,2% hiermee stond ze op een vierde plek. Daarna mocht ze in de vaardigheid starten hier werd ze eerste. Na dag 1 stond ze op een gemiddelde derde plek. Zondag mocht ze starten in de marathon, ze stuurde alles netjes foutloos rond en hierin werd ze tweede. Alles bij elkaar opgeteld was dit goed voor een 2e prijs!

20  mei:
Tijdens het concours in Oudehaske kwamen de dames Ruardy van start met hun pony’s. Nathalie wist in beide parcoursen bij de enkelspan pony klasse L/M met Veralinda van Nuova een 2e prijs te bemachtigen. Femmy wist samen met Veralinda van Nuova in het tweede parcours enkelspan pony klasse L/M een 1e prijs te bemachtigen. In het dubbelspan pony’s klasse L/M wist Nathalie twee keer een 1e prijs te bemachtigen met Donald en Charlie en wist in het tweede parcours ook nog een 2e prijs te bemachtigen met Roosje en Zorro.

7 mei:
Op het outdoor springconcours in Staphorst kwam Isabella Ruardy van start met haar pony’s. In het 70 cm kwam ze van start met pony Bella. In het eerste parcours reed ze foutloos en kreeg ze 75 punten voor stijl. Ook in het tweede parcours bleef ze foutloos en zette ze een snelle tijd op de klok. Beide rondjes waren goed voor een mooie 2e prijs. Daarna ging ze van start met pony Olga in het 80 cm springen, in het tweede parcours wist ze een snelle foutloze rit neer te zetten met als resultaat een mooie 1e prijs!

Britt Ballast kwam met haar paarden van start op Urk in de B dressuur een 2e prijs in de tweede proef met 197 punten met Hylke fan ‘e Roordadaam (v. Jehannes 484) en in de M1 dressuur twee keer een 1e prijs met 195,5 en 190 punten met Dautsen (v. Hette 481).

30 april:
Isabella Ruardy kwam van start in Dokkum met haar pony Bella in de 70 cm, eerste parcours wist ze met een stijl van 73 een 2e prijs te behalen en de tweede parcours wist ze met een stijl van 75,5 een 1e prijs mee te nemen naar huis.
23 april:
Tijdens de eerste kringwedstrijd in Koudum kwam Isabella Ruardy van start in de 80 cm met haar pony Olga beide parcoursen wist ze een 2e prijs mee naar huis te nemen.
16 april:
Tijdens de minimarathon bij Stal Chardon in Jorwerd kwamen meerdere leden van menvereniging de Burcht van start. Romke Winkel wist met zijn pony Royaal de Knip de 1e prijs te behalen in de klasse enkelspan pony daarnaast kwam de familie Ruardy van start Femmy Ruardy  behaalde met haar pony Veralinda van Nuova een 2e prijs in de klasse enkelspan pony,  Isabella Ruardy starte met haar pony Bella in de klasse enkelspan pony’s en bemachtigde een 4e plek, Nathalie Ruardy kwam van start met haar dubbelspan pony’s Donald en Zorro en wist een 4e plek te bemachtigen ook Rianne van der Tuin kwam van start met haar paard Max, ze zette bij de enkelspan paarden de snelste tijd neer en daarmee behaalde ze een 1e prijs, Iris Helder wist met haar paard Bandito een 3e prijs bij de enkelspan paarden mee te nemen naar huis.

Britt Ballast kwam met haar paarden van start in Emmeloord met Jelle scoorde ze een 2e prijs in de Z1.

In Nijkerkerveen kwam Sonja van der Berg van start met Kind of Special wist ze in de klasse 1.10 een 4e prijs te halen, Shanna Visser wist met haar paard Cassira in de klasse 1.10 een 8e prijs te behalen.

19 Maart:
Tijdens de dressuur wedstrijd in Urk kwam Britt Ballast met haar paarden van start met Dautsen wist ze een 2e prijs in de M1 te behalen.

Bij Jumping Tolbert kwam Sonja van de Berg met haar paard Kind of Special en wist een 2e prijs mee naar huis te nemen.

12 Maart:
Met de noordelijke kampioenschappen in Sonnega mocht Nathalie Ruardy met Veralinda van Nuova van start in de Vaardigheid klasse L pony’s en wist 2x een foutloze ronde neer te zetten en wist hiermee reserve kampioen te worden in de klasse L enkelspan pony’s, later was de beurt aan het dubbelspan Roosje en Zorro en wist ook daarmee de titel reserve kampioen klasse L dubbelspan pony’s te bemachtigen.

6 Maart:
Tijdens het springconcours in Sonnega kwam Isabella Ruardy van start met haar pony Bella in de B, in de eerste ronde wisten ze samen een 3e prijs te behalen, later de dag mocht ze Olga starten in de L en wist in de 1e ronde een 2e prijs te behalen.

5 Maart:
In Vinkega kwam Mandy Bijland van start in de klasse L1 en wist met haar paard Fabio een 1e prijs te bemachtigen, Britt Ballast kwam van start met Jelle en wist een mooie 3e prijs in de Z1 te bemachtigen.

In Oldebroek kwam Sanne-Mayke van Dunsbergen van start met haar pony Freedom Pit, in de klasse L enkelspan pony wist ze met 200 punten een 1e prijs te behalen en in de klasse M wist ze ook een 1e prijs te behalen met 176 punten.

20 Februari:
Tijdens de regiokampioenschappen in Harich wist Sonja van der Berg met haar paard Helios Velvet een 3e prijs in de klasse ZZ te bemachtigen.

19 Februari:
Met de minimarathon in Heeten kwam de familie Ruardy van start, Nathalie Ruardy wist met haar dubbelspan pony’s Donald en Zorro 2 foutloze parkoersen te rijden met een snelle tijd op de klok die goed was voor een 2e prijs. Femmy Ruardy kwam met haar pony Veralinda van Nuova van start en wist ook 2 nette rondes te rijden met snelle tijden op de klok wat goed was voor een 1e prijs bij de enkelspan pony’s, ook kwam Isabella Ruardy van start met haar pony Bella deze wisten ook 2 nette rondjes te rijden en was goed om ook een 1e prijs te behalen bij de jeugd.

In IJsselmuiden kwam Sanne-Mayke van Dunsbergen van start met haar pony Freedom Pit en wist een 2e prijs mee naar huis te nemen.

11 Februari:
In Exloo wist Sonja van der Berg met Karsten in de klasse 1.30 een 2e prijs mee na huis te nemen.