Ieder jaar wordt er een puzzelrit in het Kuinderbos georganiseerd. Er wordt een route van ruim 2 uur uitgezet door het Kuinderbos met een pauze bij de Oude Haven. De dag start vanaf Manege NOP gelegen aan de rand van het Kuinderbos. Gedurende de rit zijn er verschillende vragen welke verstopt hangen. Tijdens de pauze bij de Oude haven is er een eenvoudige lunch en een spel om de score te verhogen. Na afloop van de rit is er een eenvoudig buffet.

Deelnemen aan de puzzelrit van 18 juni 2017 kan in groepen van maximaal 8 personen, de kosten bedragen per persoon €5,00. Om ervoor te zorgen dat ook niet-leden mee kunnen wordt er voor deze activiteit een verzekering afgesloten, dit houdt in dat niet-leden meer zullen betalen voor hun deelname. Kosten voor deelname voor niet-leden bedragen de kosten €20,00.

Uitslagen puzzel rit
de uitslag van deze dag is als volgt:

1. Team Joltsje (Leonie, Siegrid, Reinder)
  2. Team Albedo (Albert, Renze, Hillie)
  3. Team Haagsma (Siebrand, Lian, Marije)
  4. Team Duo Penottie (Chantal en Lona)
  5. Team Jut en Jul (Jan en Peter)
  6. Team Hagenvoort (Bennie, RIta en Bianca)
  7. Team Kraggenburg (Sanne-Mayke, Jasper en Laura)
  8. Team Zweetteam ( Anita, Anja, Nynke, Lenna, Maieke, Jolien, Evelien)
  9. Team Rufjor (Gerard, Isa, Marije)
  10. Team Manege nop Team en Team Kortenbroekenteam (Arie en Angelique) en (Willem, Suze, Sanne en Amy)