Jaarlijks organiseert de AC voor de leden van PSV de Burcht een onderlinge wedstrijdenreeks. Voorheen was er voor de ruiters de Piaffe Ruitersport wedstrijdenreeks, sinds 2016 voor de menners de Geschiere Agro Transport reeks. Vanaf 2017 is dit gezamenlijk verder gegaan als concours De Burcht.

In 2020 zijn we over gegaan naar Kampioenschap De Burcht, omdat het aantal deelnemers per wedstrijd daalt. 1x per jaar zal het kampioenschap De Burcht worden gehouden, waarbij er leuke prijzen zijn te winnen.

Voor 2022 hebben we besloten als activiteitencommissie om alleen een dressuur kampioenschap te organiseren.

Op zaterdag 18 juni 2022 is het mogelijk om deel te nemen aan het dressuur kampioenschap. De proeven zullen beoordeeld worden door een officieel jurylid. Voor deelname aan het concours is een startkaart niet nodig. Op deze dag is er voor zowel ruiters als menners de mogelijkheid om één of twee dressuurproe(f)ven te rijden. De klasse waarin gestart kan worden zijn: Bixie, B-dressuur of L-dressuur. De uiterlijke inschrijfdatum voor het kampioenschap is: zondag 12 juni.

Kosten voor 1 proef: €7,50.
Kosten voor 2 proeven: €12,50.
Locatie: Pilotenweg 21, Emmeloord (bij Jonie Jongejan).
Opgaves voor het kampioenschap met de volgende informatie:
– Naam deelnemer.
– Ruiter / menner.
– Naam paard(en) / pony(‘s).
– “Niveau” van deelname.

Opgeven voor het kampioenschap kan per mail naar acmvdeburcht@gmail.com.