Jaarlijks organiseert de AC voor de leden van PSV de Burcht een onderlinge wedstrijdenreeks. Voorheen was er voor de ruiters de Piaffe Ruitersport wedstrijdenreeks, sinds 2016 voor de menners de Geschiere Agro Transport reeks.  Vanaf 2017 gaat dit gezamenlijk verder als concours de Burcht. De locatie van deze wedstrijd is voor dit jaar aangepast naar Pension stal de Vries in Bantega waar de mogelijkheid is om binnen als buiten de wedstrijd te kunnen verrijden.

Op zaterdag 1 juni is het mogelijk om deel te nemen aan de verschillende rubrieken. De verschillende rubrieken zullen beoordeelt worden door een officieel jurylid. Voor deelname aan het concours is een startkaart niet nodig.  De kosten bedragen voor een start €7,50 voor twee starts €12,50.  Opgeven voor de wedstrijden kan per mail naar acmvdeburcht@gmail.com.

Bij voldoende deelname op 1 juni zal er ook op 21 september een wedstrijd worden georganiseerd.

De volgende rubrieken zijn uitgeschreven;

Bixie dressuur klasse AA en A
Dressuur klasse BB, B, L1 en L2
Bixie mendresssuur klasse AA en A
Mendressuur klasse B, L en M

Dressuurproeven;

Reglementen

De reglementen van de KNHS worden gehanteerd tijdens Concours de Burcht. De actuele reglementen kunt u vinden op de website van de KNHS, klikt u hier om deze te openen. Uitzondering hierop is de minimale leeftijd van 4 jaar welke wij hanteren voor de bixierubrieken.

Uitslag wedstrijddagen 2019

Uitslag voorgaande edities Concours de Burcht