Ieder jaar organiseert PSV de Burcht voor haar ruiters een fantastische strandrit in Lemmer. De rit is voor eenieder toegankelijk doordat er in drie verschillende groepen wordt gereden. Deze groepen zijn ingedeeld op verschil in niveau, zodat eenieder kan genieten van een prachtige ervaring. Na afloop is er voor iedereen wat lekkers!

De groene groep, dit is een groep waarin jonge paarden en onervaren ruiters welkom zijn. Dit is een groep met maximaal 10 deelnemers, waaronder 1 of 2 ervaren ruiters op rustige paarden om de groep te begeleiden. In de groene groep wordt niet gegaloppeerd. Het aanlijnen van paarden aan lange lijnen is hierbij op oogpunt van veiligheid niet toegestaan.

De rustige ervaren en snelle ervaren groep zijn beiden groepen waarin ervaren ruiters rijden. Voor de rustige groep geld, er wordt wel even gegaloppeerd.. maar voornamelijk op een rustige manier genieten van de tijd op het strand. Voor de snelle ervaren groep, dit is de groep waar het ooit allemaal mee begonnen is. Een uur lang vol gas over het strand, zwemmen en racen door het water. Een groep met ervaren ruiters welke van uitdaging houden!

Dit jaar zal de strandrit op 15 april verreden worden, de kosten voor deelname zijn €2,50 per groep. De rustige ervaren, en de snelle ervaren groep zullen een uur over het strand rijden, voor de groene groep is dit driekwartier. Naast deelnemers zijn we voor iedere groep 2 vrijwilligers nodig. Na afloop van de rit, zal er voor een ieder wat te drinken zijn met iets lekkers.

Opgeven hiervoor kan via het activiteitenformulier.